Målskyttet lossnade för J18
Publicerad: 2020-10-09
J18
J18 tog en förväntad seger hemma mot Borås. Matchen slutade 10-3 (1-0, 5-1, 4-2) och det som gladde var att lagets målskytte lossnade.

– Vi pratade mycket inför matchen att vi behövde gå ut och diktera villkoren, Borås hade inte mycket press på sig och inget att förlora. Helhetsintrycket efteråt är att vi löser det bra, vi försöker spela vårt spel och hålla uppe tempot. Sen var det kul att målskyttet lossnade, säger tränare Daniel Johansson.
Borås inledde med att sätta hög press men det löste hemmaspelarna bra med att flytta pucken snabbt, man spenderade mycket tid i anfallszon men fick inte riktigt igång målskyttet. Endast 1-0 efter första men i sandra lossnade det och Rögle gick i från till en 6-1-ledning. I tredje perioden spelde Rögle av matchen och vann till sist med 10-3.
– I första perioden tycker jag att vi inte riktigt kom in på insidan, det blev mycket bättre i andra. Vi attackerade hårdare och involverade backarna mer. I tredje försökte vi hålla samma fart och lyckades skapligt, säger Daniel Johansson.
Rögles mål gjordes av: Marco Kasper 2 (bilden), Leon Prada, Axel Smeds, Lars Petter Eckholm, Oliver Casselsten, Oskar Pettersson, Erik Pålsson, Hugo Eliasson och Alexander Gunnarsson.
Nästa uppgift för J18 är Malmö på bortais på söndag.