Viktig seger för J18
Publicerad: 2019-10-27
J18
J18 tog revansch mot Troja för premiärförlusten i september. I söndagens bortamatch i Ljungby vann man med 5-2 och tog tre viktiga poäng i jakten på en plats i allsvenskan efter nyår.

– Det var en viktig match för oss idag. Vi gör en bra laginsats, säger tränare Mathias Tjärnqvist.
J18 har under hösten varit rejält skadedrabbade men nu börjar spelare komma tillbaka. Mot Troja var det comeback för en trio spelare: Nils Alm, Oscar Johnsson och Erik Påhlsson.
Rögle tog ledningen i första och hade sen ett målmässigt övertag hela matchen. Men det var först i tredje som man kunde gå ifrån och säkra segern.
– Troja är ett svårt lag att spela mot. Slappnar man av så hugger dom och det fick vi känna på två gånger innan vi lärde oss av misstagen och vann välförtjänt, säger Mathias.
Målskyttar för Rögle var Oscar Johnsson 2, Natanael Lindholm, Daniel Selway och Erik Påhlsson.