Energifylld träning efter derbysegern
Publicerad: 2015-10-21

En pigg träning följde dagen efter derbysegern över Malmö. Fast så lång tid att njuta finns inte, redan i morgon kväll spelar Rögle borta mot Luleå. ”Vi har klappat färdigt oss på ryggen nu”, säger Rögletränaren Mikael Gath.

Derbyvändningen i tisdags kväll var en skön energikick för Röglespelarna. Onsdagens träningspass var fartfyllt och intensivt i varje litet moment.

- Vi får såklart energi av segern och det är bra att vi är påkopplade på träningen också. Nu gäller det att vi tar med oss energin till nästa match, säger Mikael Gath.

- Juniorerna som kom in mot Malmö var bra och det har skruvat upp konkurrenssituationen. De som står utanför vill in, fortsätter Mikael.

Mot Malmö kom juniorerna Filip Karlsson och Ludvig Elvenes in i startuppställningen och David Åslin, som startade som extra forward, fick allt mer istid under matchen och satte 2-2-målet.

- Vad gäller Filip Karlsson så tycker jag att han gjorde sin absolut bästa match försäsongen. Han var kylig i rätt lägen och aggressiv när det behövdes. Och hans mål var ett klassmål, säger Mikael Gath.

Omskrivne debutanten Elvenes får också beröm av Gath:

- Han gjorde det vi förväntade av honom. Han var bra i positionsspelet och gjorde rätt avvägningar. David Åslin kom in och hade pigga ben och gjorde ett viktigt mål.

Rögle åker till Luleå strax efter lunch på torsdagen. Något lag var inte uttaget på onsdagen.

- Vi väntar med det tills samlingen. Det lär dock inte bli några större förändringar, säger Mikael.

Viss osäkerhet råder över backen Almen Bibics medverkan. Hans tackling mot Frederik Storm i första perioden har i efterhand anmälts och ska tas upp i disciplinnämnden på torsdagen.