Viktig trepoängare för J18
Publicerad: 2017-11-23
J18
J18 tog en viktig seger i bortamötet mot Karlskrona. Man vann med 3-1 (0-0, 3-1, 0-0) och håller sig därmed kvar över det allsvenska strecket.

Röglejuniorerna spelade matchen mot Karlskrona i Olofström. En lite speciell match för målvakten Calle Clang som fick vakta kassen i sin gamla hall. Denna uppgift skötte han galant och tog 22 av 23 skott.
– Han höll oss kvar i matchen under första perioden då vårt fina spel från söndagens derby var som bortblåst, säger tränare Magnus Rahm.

Det var mållöst efter första perioden. Rögle inledde andra i dåligt tempo och lät Karlskrona ta ledningen.
Baklängesmålet väckte Röglespelarna som satte fart på grejerna och tog över matchen.
Kapten Hampus Bartholdsson satte två mål och Albin Blomberg ett. Detta inom loppet av sju minuter och Karlskrona tog time out men Rögle släppte aldrig in dem i matchen utan höjde sig ett snäpp till.
– Sista perioden så var vi klart bättre utan att göra något mål dock, vi vinner skotten med 15-3 så segern var aldrig hotad, säger Magnus.

Rögle har fem matcher kvar och striden om de fem allsvenska platserna är hård. På söndag väntar en viktig hemmamatch mot Växjö (kl 15:30).
– Vi får dra lärdom av den här matchen, det är viktigt att alltid ge 100 procent från start. Det ansvaret får jag ta på mig som tränare, säger Magnus.