Ineffektivt J18 straffat i omstarten
Publicerad: 2019-01-04
J18
Ett ineffektivt J18 fick nöja sig med en poäng i omstarten i J18 Elit södras fortsättningsserie hemma mot Tingsryd. Trots rejält övertag var det 2-2 vid full tid och efter en spännande straffläggning kunde gästerna snöpligt ta bonuspoängen.

– Vad ska man säga? Vi för matchen och ligger på men får inte in pucken i målet. Vi borde haft en trygg ledning ganska tidigt i matchen och då hade det aldrig slutat så här, säger Rögletränaren Magnus Rahm.
Hemmaspelarna dominerade från start, det var 16-6 i skott efter första men 1-0 genom Melvin Wennström (bilden) kom först med 15 sekunder kvar av perioden.
Mitt i andra perioden kvitterade gästerna i powerplay men Rögle återtog ledningen genom Albin Blomberg tidigt i tredje.

Det blev inte mer hemmamål men det saknades inte chanser, istället utnyttjade gästerna ett misstag i matchens slutminut och kvitterade. Rögle vann skotten med 6-0 i förlängningen men 2-2 stod sig.
Först i den sjätte straffrundan avgjorde sen Tingsryd och tog bonuspoängen. En tung och snöplig förlust för Rögle.