Tung förlust för J18 i Småland
Publicerad: 2017-11-10
J18
J18 åkte på en tung förlust i bortamötet mot Oskarshamn. Man ledde med 2-1 efter första perioden men förlorade till sist med 5-2 och tappade viktiga poäng i toppstriden.

– Vi kom inte upp i vår rätta nivå alls som lag tyvärr. Vi gjorde inte saker tillsammans och gav inte varandra den hjälp vi ska göra vilket innebar att Oskarshamn fick fast oss i vår zon och vårt spel blev hackigt, säger tränare Magnus Rahm.

Ändå var det Rögle som gick till första pausvilan med en 2-1-ledning efter mål av Gustav Arvidsson och Hampus Bartholdsson (bilden).
Andra perioden var bättre från Rögles sida - men det var hemmalaget som gjorde målen och ledde med 3-2 inför tredje.
Tredje perioden skapade Röglejuniorerna en rad chanser men fick inte in pucken.
Med två minuter kvar och 2-4-underläge tog Rögle ut målvakten men det slutade i ett baklängesmål i tom bur och 2-5-förlust.

Det är tätt i toppstriden där sex lag slåss om fem platser till Allsvenskan efter nyår. Rögle ligger femma.
– Vi behöver snabbt komma upp i kvalitet igen, vi har Tingsryd hemma på söndag, säger Magnus Rahm.
Extra plus i Rögle går till Daniel Selway från U16 som gjorde sin första juniormatch. Även Linus Sjödin från U16 var bra. På backsidan gjorde Jakob Bondesson en bra match.