Nils och Jakob målskyttar i landslaget
Publicerad: 2019-08-23
Rögle BK
Både Jakob Bondesson och Nils Höglander blev målskyttar i J20-landslagets första match i 4-nationersturneringen i Ryssland på fredagen. Tyvärr räckte målen bara till en poäng då Småkronorna föll mot Finland med 5-6 på övertid.

Sveriges J20-landslag spelar den här helgen en turnering i Ryssland. Med i den svenska truppen är Rögles back Jakob Bondesson samt anfallarna Nils Höglander och Adam Edström. Kevin Wennström fick lämna landslagssamlingen tidigare i veckan pga skada. Första matchen spelades på fredagen, mot Finland. Det blev en målrik historia där Sverige hade greppet om matchen efter två spelade perioder och en 4-2-ledning. 4-2-målet gjordes av Jakob Bondesson, i box play.
I början av tredje gjorde Finland två raka mål och gick i kapp till 4-4 men då satte en annan Röglespelare, Nils Höglander, 5-4. Det räckte dock bara till en poäng då Finland kvitterade och avgjorde sen på övertid.
Adam Edström stod uppsatt som extra forward. Förre Röglebacken Simon Kjellberg spelade också matchen.