Framgångar för U13 i stor cup
Publicerad: 2019-11-04
RögleAkademin
Rögles U13 deltog med två lag när OM21, en nystartad cup till minne av Oliver Mattsson, arrangerades i Malmö. Totalt 29 lag från sex olika länder var med och båda Röglelagen tog sig till A-slutspelet. Rögle Vit tog sig till final där det dock blev förlust.

U13-tränarna Daniel Johansson, Oscar Nygård och Herman Lundh var mycket nöjda efter den fyra dagar långa turneringen:
– Vi tränare är väldigt glada och stolta över killarnas prestation och att båda lagen tog sig till A-slutspel. Alla killar kämpade bra och spelade en fin ishockey alla dagarna.
Turneringen avgjordes i fyra olika ishallar i Malmö och med lag från Sverige, Norge, Danmark, Tjeckien, Tyskland och Österrike.
Båda Röglelagen svarade för ett bra gruppspel och gick till A-slutspel där de dock stötte på varandra i kvartsfinalen. Här vann Rögle Vit över Rögle Grön i en jämn match som avgjordes på straffar.
Rögle Vit tog sig sen ända till final men där orkade man inte riktigt utan föll man mot ett bra tjeckiskt lag (1-5).
– Vi vill även rikta ett tack till arrangerande Malmö som genomförde en mycket bra turnering med många spännande och givande matcher.