Seider redo för comeback
Publicerad: 2021-02-18
INFÖR NEDSLÄPP: Djurgården-Rögle, Hovet, 19:00 C More

Mötet:

Rögle är ute på roadtrip. Först väntar Djurgården på Hovet innan laget reser vidare till Göteborg för att möta Frölunda på lördag.

De grönvita fick en smakstart på återstarten efter landslagsuppehållet. 6-3 skrevs segersiffrorna till i mötet med Brynäs i torsdags och Rögle toppar nu SHL tillsammans med Växjö på 82 poäng. Rögle har däremot spelat en match mindre än smålänningarna.

Djurgården vann med 3-1 borta mot HV71 och tog viktiga poäng för att bli ett av de fyra Playin-lagen. Djurgården har just nu nionde platsen i SHL med sina 56 poäng, elva före HV som är tolva i tabellen just nu.

Lagen har mötts tre gånger så här långt. Rögle har två stycken 5-3-segrar, medan Djurgården har en 3-2-straffseger som facit.

Senaste nytt i Rögle:

Anton Bengtsson och Niklas Hansson stannar hemma i Ängelholm. Men Mortiz Seider är med i Stockholm och kan därmed göra comeback efter sin skada. Seider har inte spelat sedan 28 januari borta mot Brynäs (fem matcher).

Även Linus Sjödin är med laget upp till Stockholm. Den unge forwarden, som förra veckan var med det svenska U19-landslaget, var utanför truppen senast. Han kan förtjäna sitt rookie-kontrakt om han får speltid i mötet med DIF.