Påkopplat J20 vann enkelt i Växjö
Publicerad: 2020-10-24
J20
Rögles J20 tog en komfortabel seger borta mot Växjö. Man vann med hela 7-1 (1-0, 3-1, 3-0) och befäste sin placering över topp 5-strecket.

– I dag var vi på tårna hela matchen, säger en nöjd Charlie Thermaenius, tränare i J20.
Hampus Karlsson (bilden) visade vägen med ett 1-0-mål powerplay i första vilket stod sig perioden ut. I den andra perioden kvitterade Växjö redan efter en dryg minut.
– Efter det så kändes det som att Växjö skapade ett tryck mot oss, men vi såg till att spela med tålamod. När vi började spela rakare och drev mer mot mål tog vi över igen.

William Persson, Casper Lindahl och Hugo Eliasson nätade för Rögle vilket gjorde att Rögle kunde gå ifrån till en 4-1-ledning inför tredje.
Den tredje perioden hann knapt börja innan Hampus Karlsson gjorde sitt andra för dagen till 5-1. Rögle spelade bra och stängde ner matchen helt. Alexander Gunnarsson och William Persson såg till att göra 6-1 respektive 7-1 innan matchen var slut.

– Nu njuter vi lite av denna segern i kväll innan vi börjar fokusera på morgondagens match i Oskarshamn. Ett extra plus idag till Max Lundgren i målet och Alexander Gunnarsson som gjorde sitt första J20-mål, avslutar Charlie.