Stark vändning av J18 i Ljungby
Publicerad: 2018-10-04
J18
J18 hamnade tidigt i ett 0-2-underläge i bortamötet mot Troja/Ljungby men tog sig samman och vände och vann. Segersiffrorna skrevs till 5-2 (1-2, 2-0, 2-0) där spelet i numerära över- och underlägen var nycklarna till segern.

– Vi fick en tuff start men arbetade oss in i matchen. Vårt boxplay-spel var riktigt bra, killarna som dödade utvisningar gjorde det fantastiskt bra. Och sen utnyttjade vi våra powerplay. Så specialteams var avgörande i dag, säger en nöjd tränare, Magnus Rahm.

Rögle fick som sagt värsta tänkbara start, 0-2 i underläge efter 2:17 spelade. Michal Mrzazik (bilden) reducerade en dryg minut senare och sen var jakten i gång.
Rögles boxplay-spelare fick jobba hårt med att ta hand om en rad utvisningar. När sen Rögle fick chansen i numerärt överläge så utnyttjade man det direkt.

Även nästa powerplay, halvvägs in i matchen resulterade i mål. Backen Love Bergvall kvitterade till 2-2 och strax före andra periodens slut gjorde Albin Blomberg 3-2 för Rögle.
I tredje kontrollerade Rögle matchen, Michal MRazik gjorde 4-2 med knappt tre minuter kvar och samme Mrazik blev tremålsskytt genom att även göra 5-2 i tom bur.
– Extra beröm i dag till vår förstalinan Albin Blomberg, Linus Sjödin och Mike Mrazik som gör 4 mål framåt. Även försvarsspelet är bra, de sista 57 minuterna, säger Magnus Rahm.
J18 spelar hemma på söndag, mot Linköping kl 15:00 i Lindab Arena.