Olle Liss uttagen i Tre Kronor igen
Publicerad: 2018-04-15
Nyhet
Konkurrensen hårdnar i Tre Kronor ju närmre VM vi kommer. Men förbundskapten Rikard Grönborg fortsätter att ta ut Olle Liss! På söndagen blev Rögleanfallaren uttagen till nästa veckas turnering i Ryssland och Tjeckien.

Olle Liss makalösa hockeyvär fortsätter. Rögleanfallaren som gjorde 14 poäng på 11 SHL-matcher för Rögle i säsongens slutskede levererar även i Tre Kronor under VM-förberedelserna.
I lördagskvällens landskamp i Rödovre mot Danmark (seger 5-1) gjorde Olle ett mål och spelade fram till ett redan i den första perioden.
Totalt på fyra landskamper har Olle svarat för fyra mål och två assist, totalt sex poäng.

Nästa vecka, som är den näst sista veckan med VM-förberedelser, ska Tre Kronor delta i Carlson Hockey Games. Första matchen, mot Ryssland, spelas på torsdag i Ryssland och därefter åker man till Tjeckien för att avsluta mot Tjeckien och Finland.
På söndagen offentliggjorde Grönborg sin trupp till nästa vecka - och Olle Liss fanns med även kommande vecka. Även Dennis Everberg, Patrick Cehlin och Patrik Zackrisson, alla med förflutet i Rögle, finns med i truppen.