Stabil start för J18
Publicerad: 2020-01-06
J18
J18 inledde seriespelet i J18:s fortsättningsserie med en klar seger. Man slog Vita Hästen med 5-2 (3-0, 1-1, 1-1) på hemmais.

– Vi gör en stabil insats och vinner rättvist. Det är viktigt att vi är med från start i den här serien om vi ska nå våra mål, säger tränare Mathias Tjärnqvist.
Laget missade att ta sig till allsvenskan och får därmed spela vidare i fortsättningsserien. Röglejuniorernas mål är att ta sig till JSM-slutspelet och behöver då vinna serien för att lyckas.
– Vi har inte råd med några blindskär, det är några lag som vill vara med och utmana om seriesegern.

Rögle tog ett rejält grepp spelmässigt om matchen från start. 3-0 i mål efter första perioden och 26-8 i skott. Andra perioden slutade 1-1 i mål trots ett fortsatt rejält övertag i skott (17-6).
– Vi behöver bli effektivare, det är ett problem vi haft unbder hela säsongen. Vi gick ner oss lite i andra men tycker vi har bra koll på sakerna trots allt, säger Mathias.
Målskyttar för Rögle var Hugo Eliasson 3, Jac Johansson Sennow och Jonatan Thomsson.