Cam: "Vi har sparat det bästa till andra halvan"
Publicerad: 2018-12-14
A-laget
Efter fem träningsledigt dagar var spelare och ledare tillbaka i Lindab Arena på fredagen för träning. Nu börjar uppladdningen inför sista matchen innan jul, hemma mot Brynäs på onsdag.

Efter lördagens 4-1-seger hemma mot Skellefteå fick spelarna fem dagar ledigt från den gemensamma träningen. Ett välbehövligt uppehåll - men på fredagen var det dags att stämpla in igen. På onsdag är det match, hemma mot Brynäs, och därefter väntar ett nytt miniuppehåll till 26 december då SHL drar igång igen.
Efter ett inledande fyspass blev det en genomgång där tränarstaben tog fram en del saker de grävt fram från statistiken.
– Vi vill bara visa på några saker som vi upptäckt, förklarar tränare Cam Abbott.
Därefter väntade ett kortare men väldigt intensivt ispass med mycket skridskoåkning.
– Jag hoppas killarna haft en bra ledighet. I dag handlar det om att få ordning på sakerna och få igång kroppen. Vi är mycket folk ute på isen för att få bra flow och tempo, säger Rögles tränare Cam Abbott.

En match återstår innan det är halvtid i seriespelet. Trots ett ganska tufft skadeläge, inte minst på backsidan, har Rögle presterat bra.
– Det är många som tagit för sig och visat framfötterna. Det är kul och det kommer att göra det svårare för oss tränare att ta ut laget framöver när skadade återvänder och är redo att spela igen, säger Cam.
Han är ganska nöjd med säsongen så här långt - men säger med ett underfundigt leende:
– Vi har sparat det bästa till andra halvan.

JVM-spelarna Nils Höglander och Lucas Elvenes saknades och kommer att vara borta ett tag. Långtidsskadade backen Craig Schira avstod från ispasset men ska börja försiktigt inom kort.
Däremot var de båda andra skadade backarna Ben Youds och Jonas Ahnelöv på is. Om de är aktuella för spel redan till onsdagens match är för tidigt att säga.
Sex spelare från juniorerna var med på ispasset: backarna Isac Johnsson och Jakob Bondesson samt anfallarna Karl Påhlsson, Kevin Wennström, Artemi Aleksandrov och Filip Moen.
Rögle tränar lördag, lediga söndag och kör sen måndag-tisdag innan onsdagens match.