J20 föll tungt i Linköping
Publicerad: 2018-10-21
J20
Det blev en tung avslutning för J20 som varit på bortaturné. Man svarade för en blek insats i Linköping och fick inkassera säsongens största förlust, 2-8.

– Ja, det här var vår sämsta insats den här säsongen. Vi var inte riktigt där, underkastade oss inte jobbet och hamnade på efterkälken. Jag är besviken och lite fundersam, säger J20-tränaren Jonas Elofsson.

Söndagens match i Linköping var den tredje på lika många dagar på bortais. Dubbelmöte mot Södertälje fredag-lördag gav en seger på övertid i fredags och en uddamålsförlust på lördagen.
– Två poäng på helgens matcher var inte riktigt den utdelning vi hoppats på. Visst, det är tufft att spela match tre dagar i rad men det har även motståndaren gjort. Tror inte det handlar om kondition och styrka, snarare det mentala. Det krävs lite rutin att lära sig ladda om och vara på topp för tre matcher på lika många dagar. Vi får fundera lite på det här och se hur vi kan rätta till det, säger Jonas.

Matchen? Rögle hamnade tidigt i matchen i underläge 0-1. Ett resultat som stod sig perioden ut men i andra utökade hemmalaget till både 2-0 och 3-0 innan Sebastian Cederle reducerade på straff mitt i perioden. Men hemmalaget trummade på och ledde med 5-1 innan perioden var slut.
Givetvis var även matchen avgjord och den slutade till sist 8-2, Michal Mrazik gjorde Rögles andra mål.
– Det är många spelare som varit bra och jobbat hårt i de två första matcherna den här helgen men i dag var det blekt överlag. Vill dock nämna Gustav Arvidsson och Karl Påhlsson, säger Jonas.
Rögle har nu tio dagar innan nästa match, som är derby hemma mot Malmö onsdag 31 oktober.
– Bra att vi kan ladda om, det här uppehållet kommer lägligt, säger Jonas.