Spetsig forward förstärker Rögle Dam
Publicerad: 2024-05-07
RBK DAM
Margot Huot Marchand förstärker Rögle. Fransyskan har erfarenhet från SDHL och kommer senast från Falu IF.

Damlagets truppbygge inför 2024-25 fortsätter. Nu står det klart att den 23-årige forwarden Margot Huot Marchand ansluter på ett ettårskontrakt. Förra säsongen gjorde Huot Marchand 38 poäng på 22 matcher i NDHL division 1, Dam HockeyAllsvenskan och Play off till SDHL. Säsongen gjorde hon 54 poäng på 22 matcher.

– I Margot får vi verkligen en spelare vi sökt efter. Hon är en spelare som kan hjälpa oss att ta nästa steg i vår satsning. En tävlingsinriktad och offensivt skicklig spelare som kommer vinna matcher åt oss. Hon är en ledare som med hennes spelstil kommer driva gruppen framåt både under träning och match. Margot var en av de första spelarna vi kontaktade och det var härligt när vi fick detta klart, säger Rögles sportchef Julius Bergkvist.

Huot Marchand lämnade Frankrike för Sverige inför säsongen 2020-21. Hon gjorde två säsonger i SDHL med Göteborg innan flyttlasset gick till Falu. Hon har representerat Frankrike åtskilliga gånger internationellt och spelade så sent som i våras Hockey-VM D1.

– Jag är väldigt glad över att få komma till Rögle för nästa säsong. Det är en klubb med hög ambition för damhockeyn, med en bra struktur och organisation. Jag kan inte vänta på att få dra igång säsongen och träffa alla lagkamrater och ledare, säger Huot Marchand.

Margot är med på resan mot SDHL. Bli en del av gemenskapen till nästa säsong du också.

Skaffa ditt säsongskort redan idag. Du är Rögle. Vi är Rögle.

KÖP SÄSONGSKORT HÄR

Foto: Patric Gill