Gregor Biber till Österrikes A-landslag
Publicerad: 2024-04-02
Rögles J18 blev utslagna ur SM-slutspelet i helgen. För bland andra Gregor Biber fortsätter däremot säsongen med spel i Österrikes A-landslag.

Årets SM-slutspel tog slut i åttondelsfinalen för Rögles J18. I helgen föll laget i två raka matcher mot HV71. Därmed är både J20 och J18 utslagna, men U16 fortsätter sin resa den här veckan. De kommer att spela ny gruppspelsrunda och möta Djurgården, Nacka och Växjö.

För ett par spelare fortsätter nu säsongen med landslagsspel. Gregor Biber och Ian Scherzer samlades igår med Österrikes A-landslag, som den här veckan spelar två träningslandskamper mot Lettland.

17-årige backen Gregor Biber har framför allt representerat Rögles J20 under säsongen, där det har blivit 40 matcher i grundserien och tre i slutspelet. Han spelade lika många matcher med J18 i slutspelet samt tio i grundserien. Ian Scherzer har spelat 35 matcher med Rögles J20 under säsongen.

För Gregor Biber fortsätter landslagsspelet efter A-landskamperna med U18-VM i mitten av April. Där ansluter ytterligare Röglespelare i form av forwarden Johannes Neumann.

Joel Nordström
Huvudpartners