Dickinson först in: "Har alla bitar som krävs för att vinna"
Publicerad: 2024-05-08
RBK HERR
Säsongens första nyförvärv till Rögle BK blir kanadensaren Josh Dickinson. Centern ansluter på ett tvåårskontrakt och kommer senast från MoDo Hockey.

Lagbygget säsongen 2024-2025 går in i ett nytt skede där en rad spelare framöver kommer att presenteras. Först ut är  kanadensaren Josh Dickinson. 26-åringen kommer ifrån en bra säsong med MoDo i SHL där han producerade 32 poäng (16+16) på 52 matcher. Han slutade trea i lagets interna poängliga och var assisterande lagkapten.

Dickinson blir Rögles sportchef Hampus Sjöströms första nyförvärv den här våren.

– Josh är en stor och skridskoskicklig center. Han är en bra spelfördelare och bra framspelare. Han är en tvåvägscenter med riktigt fin karaktär. En spelare vi kan använda i både powerplay och boxplay. Vi ser fram emot att få hit honom och jobba med honom här, säger Sjöström.

Dickinson kom till MoDo inför säsongen 2022-2023 och följa med laget upp till SHL från HockeyAllsvenskan. Innan sin tid i Sverige spelar han i flera olika ligor i USA bland annat i AHL och ECHL.

– Jag ser väldigt mycket fram emot att komma till och få bidra till det här laget som har alla bitar som krävs för att kunna vinna. Jag hoppas kunna bli en del i det och hjälpa laget att ta nästa steg, säger Dickinson.

Bli en del av gemenskapen till nästa säsong du också.

Skaffa ditt säsongskort redan idag. Du är Rögle. Vi är Rögle.

KÖP SÄSONGSKORT HÄR

Peter Ekholm