Simon Ryfors lämnar Rögle BK
Publicerad: 2024-05-07
RBK HERR
Idag meddelar Rögles sportchef Hampus Sjöström att Simon Ryfors lämnar Rögle.

Inför säsongen kom Simon Ryfors tillbaka till Rögle efter två år i AHL och Tampa Bay Lightnings organisation. Sejouren blev bara en säsong lång, och nu väntar en ny utmaning för centern. Den gångna säsongen gjorde Ryfors 28 poäng (8+20) på 48 matcher och slutade trea i Rögles interna poängliga. Han gjorde åtta poäng (2+6) på 15 slutspelsmatcher och hjälpte Rögle till ett SM-silver.

– Vi vill tacka Simon för den här säsongen. Han har fått en möjlighet som han vill ta. Vi längtar efter att få jobba med honom igen och önskar honom lycka till på nästa äventyr, säger Rögles sportchef Hampus Sjöström.

Simon Ryfors tog sig hela vägen från Rögles J18- till A-lag och debuterade 2015-16. Säsongen 2020-21 fick centern sitt stora offensiva genombrott och gjorde 45 poäng på 51 matcher. Han delade förstaplatsen i SHL:s skytteliga på 25 mål, vilket ledde till ett NHL-kontrakt med Tampa Bay Lightning.

Peter Ekholm
Huvudpartners