Jakob Bondesson tillbaka i Kristianstad
Publicerad: 2019-11-13
A-lag
Juniorbacken Jakob Bondesson lånas åter ut till allsvenska Kristianstad. Jakob ansluter till laget direkt och kan spela i kvällens bortamatch mot Södertälje.

– Med alla backar tillgängliga igen så är konkurrensen tuff och Jakob behöver få mycket speltid för att kunna fortsätta utvecklas. Det kan inte vi garantera i Rögle och vi är tacksamma för att möjligheten finns i Kristianstad där Jakob fick en allt större roll tidigare i höstas, säger Rögles sportchef Chris Abbott.
Jakob har tidigare i höst spelat 14 matcher för Kristianstad men kallades tillbaka till Rögle sista veckan innan uppehållet och spelade tre SHL-matcher. Nu är Daniel Bertov och Kodie Curran spelklara igen och därför återvänder Jakob till Kristianstad.