Rögle tog poäng efter stark försvarsinsats
Publicerad: 2019-02-26
Efter match
Rögle tog en poäng i bortamötet mot Luleå. En mållös match avgjordes i förlängningen i spel i numerärt överläge där Ville Kolppanen till sist fick ge sig.

Rögle ställdes mot tuffast tänkbara motstånd på tisdagskvällen när man åkte till Luleå - en motståndare man inte besegrat hittills den här säsongen och bara tagit en straffseger på 15 försök sedan avancemanget 2015.
Rögle kom till matchen utan två tredjedelar av sin så framgångsrika kedja med Brithéen-Zaar-Bristedt då både Brithén och Bristedt lämnades kvar hemma i Ängelholm efter träningen före lunch.
Däremot debuterade nye backen Éric Gélinas och han gav ett bra första intryck.
Hemmalaget kom till matchen med sex raka segrar i ryggen - men det såg man inte mycket av i inledningen. Första perioden slutade mållös och var väldigt händelsefattig förutom ett jätteläge för Rögles Nils Höglander.

Det blerv inga mål i andra perioden heller, underhållningsvärdet var sådär men det var en matchbild som bortalaget Rögle gillade. Även om hemmalaget kom fram lite oftare till avslut mot duktige Ville Kolppanen i Röglemålet.
Luleå var något hetare i tredje perioden men Kolppanen höll tätt och det såg som matchen skulle gå till förlängning. Med en minut och tio sekunder kvar av ordinarie tid drog Rögle på sig en utvisning och fick avsluta matchen i numerärt underläge vilket man klarade av och matchen gick till förlängning.

Men Luleå hade numerärt överläge även i förlängningen och bara 20 sekunder in i spel 4 mot 3 gjorde hemmalaget segermålet.
Rögle vänder nu hem till Skåne för två hemmamatcher, först Timrå på torsdag och därefter Frölunda på lördag kväll.