Försäsongsschemat klart
Publicerad: 2022-06-02
Försäsongen 2022
Rögles försäsong är spikad. I augusti väntar fyra matcher innan tävlingsspelet drar igång i september.

Rögles motståndare under försäsongen 2022 är i tur och ordning: Kristianstad, IFK Helsingfors, HV71 och Växjö,

Rögle inleder försösongen med bortamatch i Kristianstad ishall den 11 augusti, nedsläpp 18.00. Kristianstad ska till hösten göra sin fjärde säsong i HockeyAllsvenskan. Förra säsongen gjorde de sin hittills bästa och slutade sexa i grundserien innan de åkte ut i kvartsfinal.

Den 18 augusti spelar Rögle sin enda försäsongsmatch på hemmaplan när det finska Liiga-laget IFK Helsingfors kommer på besök. Matchen i Catena Arena börjar 18.00.

Den 23 augusti åker Rögle till Jönköping för möte med HV71 som är tillbaka i SHL efter en säsong i HockeyAllsvenskan. Matchen spelas i Husqvarna Garden 18.00.

Sist ut på försäsongen är mötet med Växjö. Det är ännu inte bestämt var den matchen ska spelas. Information om det kommer senare.

Håll utkik på våra sociala medier gällande information och biljettinformation till matchen hemma mot Helsingfors.

Peter Ekholm