GAMEDAY: Tuff bortamatch mot Luleå
Publicerad: 2022-09-22
Efter premiärsegern väntar en Norrlandstripp för Rögle. Här är allt inför torsdagens match borta mot Luleå.

INFÖR NEDSLÄPP

Luleå-Rögle 19.00, Coop Norrbotten Arena, C More

MÖTET:

Rögle gick segrande ur en svängig premiär mot Brynäs med 5-4 efter förlängning. Forwarden Adam Tambellini klev fram, rundade sin back och tryckte inte det avgörande målet. Rögles mål gjordes av Daniel Zaar, Ludvig Larsson, Samuel Jonsson, William Wallinder och slutligen Tambellini.

– Det var en härlig match. Jag tyckte vi spelade väldigt bra i vissa delar av matchen. Vi hade såklart velat hålla kvar vår ledning men vi är en uthållig grupp, vilket vi även har visat tidigare och fick jobbet gjort på övertid, säger Adam Tambellini efter matchen.

Luleå inledde även de på hemmaplan mot nykomlinganra HV71 och tog en betryggande seger med 3-0.

Förra säsongen vann Rögle två av fyra möten mot Luleå. Lagen vann båda sina matcher på hemmaplan.