U15 avslutade året på bästa sätt
Publicerad: 2019-01-03
U15
Rögles U15-lag avslutade hockeyåret 2018 på bästa sätt - med att vinna klassiska Folke Lindström Cup i Malmö före nyår. Nu hoppas man lyfta DM-bucklan på hemmaplan när slutspelet avgörs i februari i Lindab Arena.

– Det är alltid kul att vinna en turnering och få lyfta bucklan. Det var en rolig turnering där vi fick spela många matcher och möta intressant motstånd. Jag är mest nöjd med hur vi kommit ihop som lag och grupp under första halvan av säsongen, säger Adam Bengtsson, tränare i U15.

Folke Lindström Cup avgjordes i Rosengårds ishall i mellandagarna. Rögle kom tvåa i gruppspelet där man spelade fem matcher och gick direkt till semifinal. I semifinalen besegrade man Vallentuna med 5-0 och i finalen ställdes man mot Riga som besegrades med 2-0.
– Kul att vi håller nollan i båda slutspelsmatcherna. Jag tycker det speglar dår insats, vi värderar det hårda jobbet först och spelar bra i försvarszon, säger Adam.
U15-gruppen består av 22 spelare och man har lag i både A1 och A2-serien. Man ligger tvåa i A1 och i mitten av A2. Dessutom leder man DM-serien och är i praktiken klart för DM-slutspelet som avgörs 9-10 februari i Lindab Arena.
– DM är ett av våra stora mål under andra halvan av säsongen. Sen vill vi gärna vinna A1-serien och fortsätta utvecklas. Jag vill berömma vårt försvarsspel inklusive målvakterna i cupen utan att nämna några namn, avslutar Adam Bengtsson.