300 mil i bil för att se Rögle!
Publicerad: 2019-10-30
Supportrar
Röglesupportrarna gör allt för att stötta sitt lag. På onsdagskvällen satte sig sex supportrar i en bil i Skåne för att köra nonstop till Luleå och stötta sitt Rögle i torsdagens bortamatch i Coop Arena.

– Vi är sex inbitna Röglesupportrar som hyrt en niomannabil och vi kommer att köra nonstop med stopp för mat- och toalettbesök. Och vi kommer definitivt att stanna till vid Höga Kusten-bron, en fantastisk vacker plats. En del tycker säkert vi är galna men vi gör det för att vi älskar vårt Rögle, säger en av resenärerna, Jenny Karlsson.
Det är inte första gången de åker långt för en Röglematch. Jenny var med i det gäng som bilade till Skellefteå förra säsongen tur och retur.
– Tre av oss som åker nu var med i fjol också. Det gav mersmak och känns som en självklarhet att vi ska vara på plats och stötta Rögle när vi har möjlighet. Timmarna i bilen kommer säkert att kännas långa emellanåt men jag vet att vi kommer att ha fantastiskt roligt ihop.

De siktar med att vara framme i Luleå vid lunchtid och kommer sen att ladda upp påplats inför matchen tillsammans med en del andra Röglefans som ansluter.
– Vi kommer att sova på hotell efter matchen för att sen köra hem i god tid så vi kan se Rögle-Linköping i Catena Arena på lördag eftermiddag, säger Jenny.
Vi önskar fansen en bra och säker resa.