Olle Liss med i landslaget igen
Publicerad: 2018-04-09
Nyhet
Rögleanfallaren Olle Liss finns med även i den här veckans landslagstrupp som ska möta Danmark på bortais i två VM-förberedande landskamper.

Olle Liss gjorde succé när han i förra veckan debuterade i Tre Kronor. I fredagens landskamp (Olles andra) mot Slovakien smällde Olle in tre mål i 7-1-matchen.
Tre Kronor fortsätter sina VM-förberedelser den här veckan med två landskamper på bortais mot VM-arrangören Danmark på torsdag och lördag.
På måndagen kom förbundskapten Rikard Grönborgs trupp till kamperna och hattrick-mannen Olle Liss finns med även den här veckan.
– Det var ett kul besked. Jag trodde det skulle bli svårt men ja, jag fick plats, säger Olle.

Olle Liss var med på Rögles försäsongsträning på måndagen på Filborna Arena i Helsingborg. Nu får han packa trunken och dra till Tre Kronors samling i Rödovre på tisdagen.
– Det är roligt att få vara med. Det är skickliga spelare och det går lite fortare, säger Olle.
Landskamperna mot Danmark spelas på torsdag i Rungsted (kl 20) och i Rödovre på lördag (kl 20).
Ytterligare tre anfallare i den nya landslagstruppen har Röglebakgrund: Dennis Everberg, Patrik Zackrisson och Patrick Cehlin.