Första trepoängaren för J20
Publicerad: 2017-09-23
J20
J20 tog på lördagen sin första trepoängare för säsongen. Och det var inget snack om saken i bortamötet mot Karlskrona. Övertygande spel rakt genom och laget vände hem med en 5-2-seger i bagaget.

– Det var skönt för hela laget att ta den här segern. Vi spelade bra förra hemmamatchen men fick ingen utdelning, vi följde upp den matchen med en ny bra insats och vann. Det känns riktigt gott, säger tränare Gunnar Persson.
– Vi startade matchen bra. Vi snackade om att våga spela ut men ändå ta rätt beslut.

Det var 1-1 efter första perioden, i andra tog Rögle ledningen, hemmalaget kvitterade men Rögle gjorde 3-2 innan perioden var över.
I sista ökade Rögle på till 4-2 och gjorde sen även 5-2 med tio minuter kvar.
– Sista två perioderna är vi klart bättre än Karlskrona, vi styrde matchen och spelade av den på ett smart sätt. Glädjande att se hur alla spelade för laget, säger Gunnar.

Det var en bra insats av samtliga spelare men Gunnar vill ändå lägga ett extra plus för några spelare.
– Isak Ragnevad svarade för bra målvaktsspel, Melvin Karlsson gör en ny bra match som center med ett enormt jobb över hela banan och så vill jag även lyfta Erik Bengtsson Kurtz.
Rögles mål gjordes av Erik Bengtsson Kurtz, Hugo Klippfors, Balint Horvath, Eric Henriksson och Johan Zarwel.
J20 spelar även söndag, HV71 borta.