Alen: "En rolig match att spela"
Publicerad: 2017-12-26
Inför match
Om lite drygt fyra timmar, kl 15:15, släpps pucken i årets Hemvändarmatch i Lindab Arena. Vi möter Linköping, glöm inte autografskrivningen med spelarna efteråt. Backen Alen Bibic ser fram emot dagens match.

– Det brukar alltid bli mycket folk på matcherna annandag jul. Det är många som gillar att avsluta långhelgen med SHL-hockey, säger Alen Bibic.
Laget har svarat för en lång rad fina prestationer i december - men har tyvärr inte haft marginalerna med sig i de täta matcherna.
– Det är dags för oss att ta en hemmaseger och visa vem som bestämmer i hemmaborgen, säger Alen med bestämd röst.

Matchen mot Linköping är även startskottet för vårt miljöprojekt, en grön & vit hållbarhet, tillsammans med samarbetspartnern NSR AB.
Ett antal företag och privatpersoner har gått in som stödpartners i det här projektet och satsar till den här matchen 1, 2 eller 5 kronor per åskådare. Pengarna går till RögleAkademin och vårt hållbarhetsarbete som vi kommer att starta i föreningen.
Efter mslutsignalen blir det autografskrivning med spelarna i foajén utanför Rögleshopen. Missa inte denna möjlighet!
Vi ses i eftermiddag. Biljetter köper du enklast på nätet, via den här länken.