Ungt Rögle föll i Luleå
Publicerad: 2019-10-31
Efter match
Rögle räckte inte riktigt till i torsdagens bortamatch mot Luleå. Hemmalaget vann matchen med 4-1 (1-0, 2-0, 1-1) där vi i alla fall kan konstatera att Kevin Wennström fick göra sitt första A-lagsmål.

Det var ett rekordungt Röglelag som tränare Cam Abbott satte ut på isen i Coop Arena den här kvällen. Hela sju juniorer var med. Matchbilden i första blev den förväntade - ett tight spelande Rögle lät hemmalaget ha mycket puck och försökte hålla Luleå-spelarna på utsidan. Det lyckades ganska länge men i första periodens slutminut tappade man markeringen vid bortre stolpen och Luleå kunde få hål på Röglemålvakten Christoffer Rifalk.
Andra perioden började inte så bra, tre minuter var spelade när 2-0-pucken låg i Röglemålet. Ett skott från blå ändrade riktning på en Röglespelare och ställde Rifalk helt. Rögle hade svårt att skapa någon het chans, förutom i powerplay. Uppförsbacken blev rejält brant när hemmalaget gjorde 3-0 med drygt två minuter kvar av perioden.

Tidigt i oktober vände Rögle ett underläge mot Luleå till seger hemma i Catena Arena men den här kvällen blev det en lite för tuff uppgift. Kevin Wennström gav Rögle lite hopp när han från nära håll tryckte in 1-3-reduceringen efter fint förspel av Niklas Hansson. Det var Kevins första mål i A-laget. Rögle vaskade fram ett par riktigt fina chanser till att reducera ytterligare men Joel Lassinantti gjorde ett par vassa räddningar.
Rögle tog ut målvakten i ett sista försök att komma närmre men istället kunde hemmalaget lyfta in 4-1 i tom bur.
Rögle reser hem till Ängelholm på fredagen efter två bortamatcher med tre poäng med sig hem från tisdagens drabbning på Hovet. På lördag väntar hemmamatch i Catena Arena mot Linköping kl 15:15 och därefter är det uppehåll i SHL i en och en halv vecka.