J20 vann efter segermål med en sekund kvar
Publicerad: 2019-11-03
J20
Rögle J20:s hemmamatch mot Karlskrona såg ut att gå till övertid. Men med en (!) sekund kvar av ordinarie tid slog Gustav Arvidsson till och såg till att alla tre poängen hamnade i Ängelholm efter sitt 2-1-mål.

– Jag är så glad för grabbarna att äntligen få utdelning och vinna en match. De har slitit bra en längre tid och vi spelar som vi vill men har inte haft marginalerna med oss. Men det hade vi idag, säger en glad Rögletränare, Jonas Elofsson.
I fredags fick Röglejuniorerna inkassera en bitter 0-1-förlust borta mot Växjö efter att matcherns enda mål gjorts i tredje perioden. – Vi skapade många chanser och borde vunnit den matchen. Men vi är för ineffektiva. Annars tycker jag att vi fått ordning på vårt spel, vi spelar tight och släpper inte till så mycket längre. Vi har fått till ett bra grundspel som ger oss chansen att vinna matcherna, nu behöver vi bara bli effektivare utan att ge avkall på försvarsarbetet, säger Jonas.

Hemmamatchen mot Karlskrona var länge mållös. Matchuret hade tickat förbi tio spelade minuter i tredje perioden när backen Love Bergvall gav Rögle ledningen med 1-0. Gästerna kvitterade fem minuter senare. I slutskedet fick Rögle först ett lagstraff när man var för många spelare på isen men gästerna drog lite senare på sig två utvisningar och Rögle fick spela powerplay i slutminuterna. Matchen såg ut att gå mot förlängning när chansen dök upp för Gustav Arvidsson och han tog den.
– Kevin Wennström slänger in pucken på mål och den studsar ut till Gustav som får öppet mål. Det var en skön känsla att vinna, säger Jonas.
Jonas är nöjd med hela laget men vill lyfta fram en spelare:
– Melvin Wennström är tillbaka efter en korsbandsskada och har nu spelat fyra matcher och löser situationerna bra, en smart spelare, säger Jonas.