Förlust i sista matchen i Köln
Publicerad: 2017-08-19
A-lag
Det blev förlust även på lördagen för Rögle i träningsturneringen i Tyskland. I en målglad tillställning vann hemmalaget med 7-4 (4-3, 1-0, 2-1).

Det blev en mycket öppen och fartfylld första period där båda lagen var ruskigt effektiva, så gott som varje målchans blev mål. Totalt sju mål bjöds publiken på de första 20 minuterna och en 4-3-ledning för hemmalaget i paus.
Anders Eldebrink pratade innan matchen om att minimera utvisningarna, Rögle tog två och båda gångerna gjorde Köln mål.

Hemmalaget tog ledningen men Taylor Matson kvitterade, mycket snyggt framspelad av unge Rasmus Sandin. Rögle tog ledningen i power play, Ted Brithén snyggt framspelad av Juhamatti Aaltonen. Hemmalaget kvitterade men Mathias From gav Rögle ledningen igen.
Men innan pausen hade hemmalaget vänt igen efter två raka mål av förre Rögleanfallaren Felix Schütz.

Köln ökade på till 5-3 tidigt i andra men därefter stängde lagen igen. Mellanakten blev en hafsig historia där spelet böljade fram och tillbaka.
Juhamatti Aaltonen klev av matchen efter första perioden – en ren försiktighetsåtgärd.

Sebastian Collberg reducerade tidigt för Rögle i sista perioden och Rögle jagade sen en kvitteringspuck. Edwin Hedberg hade ett jätteläge med fem minuter kvar men hemmamålvakten stoppade närskottet.
Istället avgjorde hemmalaget matchen med 6-4-mål med en och en halv minut kvar. Rögle tog ut Kolppanen efter det men istället kunde hemmalaget göra 7-4 i tom bur också.

Unge Rasmus Sandin utsågs till bäste Röglespelare och har verkligen stärkt sina aktier den här helgen. Ett spännande namn att hålla ögonen på.
Beröm också till Röglesupportrarna som stöttat under helgen.
Rögle åkte därmed på andra raka förlusten i Köln. Siffrorna var för stora och speglade inte matchen.
Tidigare på eftermiddagen vann Örebro sin tredje raka match i turneringen genom att slå Lugano med 5-3 och därmed ta bucklan med sig hem som cupsegrare.
Rögle åker hem till Sverige på söndagen och därefter väntar en träningsvecka innan nästa träningsmatch på lördag borta mot Oskarshamn.

Matchfakta:
Köln-Rögle 7-4 (4-3, 1-0, 2-1)
Första perioden: 1-0 (4.29) Fredrik Eriksson, i spel 5/4, 1-1 (6.31) Taylor Matson (Rasmus Sandin), 1-2 (9.16) Ted Brithén (Juhamatti Aaltonen) i spel 5/4, 2-2 (9.52) Dylan Wruck, 2-3 (11.14) Mathias From (Jesper Williamsson/Filip Karlsson), 3-3 (14.36) Felix Schütz, i spel 5/4, 4-3 (17.06) Felix Schütz.
Andra perioden: 5-3 (1.10) Ryan Jones.
Tredje perioden: 5-4 (1.48) Sebastian Collberg (Jack Connolly), 6-4 (18.30) Dylan Wruck, 7-4 (19.43) Christian Ehrhoff i tom bur.
Utvisningar, Köln: 3x2 min.
Rögle: 3x2 min (Ted Brithén 2, Alen Bibic 2, Linus Sandin 2).

Så här spelade Rögle:
Målvakter: Ville Kolppanen (Emil Kruse).
Backar: Jesper Williamsson-Alexander Younan, Alen Bibic-Rasmus Sandin, Kevin Gagné-Almen Bibic, Samuel Jonsson.
Kedjor: Juhamatti Aaltonen-Ted Brithén-Edwin Hedberg, Sebastian Collberg-Jack Connolly-Ludvig Rensfeldt, Linus Sandin-Simon Ryfors-Taylor Matson, Johan Zarwel-Filip Karlsson-Mathias From.
Extra forward: Daniel Sylwander.