Slog serieledaren - J20 imponerar
Publicerad: 2018-12-02
J20
J20 vägrar ge upp drömmen om spel i Topp 10-serien efter nyår. På söndagen slog man serieledande Frölunda på bortais med 5-3 och har nu avgörandet i egna händer kommande helg i dubbelmötet borta mot Örebro.

Rögles J20 fortsätter att ta in poäng på lagen ovanför strecket som innebär spel i Topp 10-serien. Söndagens bortamatch mot Frölunda slutade i en imponerande 5-3-seger och tre tunga poäng.
Veckans tre matcher mot HV71 (två gånger) och Frölunda har gett sju av nio möjliga poäng och kontakt med Örebro och Växjö som är tre poäng före och över strecket. Nästa helg avslutas seriespelet med tre bortamatcher för Rögle, först två matcher mot Örebro och därefter avslutar man mot Färjestad.
– Jag är jättestolt över hur killarna har presterat denna veckan. Vi har en grym tävlingsinstinkt i gruppen och det gör det roligt för oss tränare, säger Jonas Elofsson, tränare för J20.
– Nu är allting öppet inför sista helgen. Vi har mycket i egna händer och ser verkligen fram emot en rolig helg, fortsätter han.

Om dagens match mot Frölunda säger Jonas:
– En riktigt bra arbetsinsats av grabbarna idag! Tycker det var en match med många olika bilder. Mycket hockey i anfallszon och egen zon. Långa stunder i matchen så böljade spelet fram och tillbaka. Det var förmodligen en rolig match att titta på för åskådarna med ingen dröm för oss tränare!
Frölunda tog ledningen i powerplay men Kevin Wennström och Benjamin Magnusson såg till att Rögle hade en 2-1-ledning med sig in i första pausvilan.

Frölunda kvitterade till 2-2 i andra men Rögle ryckte åt sig en tvmålsledning inför sista genom mål av Oliver Johannesson och Kevin Wennström, som gjorde sitt andra mål när han nu var tillbaka efter spel i A-laget.
Frölunda tryckte på i tredje, reducerade till 3-4 men Rögle fredade sig bra och Isak Ragnevad i målet spelade mycket bra. Till sist avgjordes matchen när Benjamin Magnusson (bilden) slog in 5-3 i tom kasse.
– Jag tycker att vi växer in i matchen ju längre den lider. Jag tycker att vårt utförande av situationerna idag var bra och vi gör många bra saker idag framförallt i anfallszon. Jag tycker att vi fortfarande har en förbättringspotential i vårt försvarspel från anfallszon och hem till egen zon men jag är mycket nöjd med hur vi antagit oss den här utmaningen, avslutar Jonas.