Årsberättelsen: Exclusive
Publicerad:

Rögles verksamhetsår 2022-23 är till handlingarna. I fem delar berättar vi om klubbens arbete och sneglar framåt mot 2023-24. I den här delen: Rögle Exclusive.
200 företag investerade minst 100 000 kronor i Rögle BK under säsongen 2022-23. Affärsnätverket Rögle Exclusive har nått nya höjder.
– Vi är nästan överväldigade av allt stöd vi får. Rögle BK engagerar företag och företag engagerar Rögle BK, säger Rögles säljare Christian Sandell.
Rögle Exclusive bestod under säsongen 2022-23 av 5 huvudpartners, 3 platinumpartners, 34 guldpartners, 32 silverpartners och hela 126 bronspartners. Rögles nätverksupplägg syntes mer och gjorde fler aktiviteter än någonsin tidigare. Exclusive-nätverket, som är navet i Rögles partnerupplägg, träffades 22 gånger under säsongen 2022-23.
– Vi vill att Rögle Exclusive ska vara en självklar investering. Genom Rögle Exclusive vill vi att våra partners ska känna sig som en del av klubben och vår jakt på titlar, säger Sandell.
Rögle Exclusive öppnade säsongen redan i augusti med den klassiska Rögle-golfen som blivit en årlig tradition. Tre Kronor-legendaren Jonas Bergqvist gästföreläste på en gemensam VD-träff där runt 40 beslutsfattare närvarade. Och tidigt på hockeysäsongen introducerades också Rögle Padel Exclusives ligaspel. Efter tio omgångar under säsongen med över 300 matcher kunde Backahill stoltsera som mästare och därmed chansen att representera Rögle i SHL Masters (golf/padel).
– Att förena nytta med en aktivitet som padel, och dessutom få in tävlingsnerven i det hela blev en succé. Vi hade väldigt många företag som slöt upp på det här ligaspelet, och det är något vi kommer att försöka uppgradera framöver.
Resor till bortamatcher, till Hockey-VM och till Detroit stod också på kalendern för flera av Exclusives medlemmar. I Detroit fick nätverket under en vecka uppleva både NHL och NBA. Den nya nätverksträffen ”Outside Business” introducerades också där Stegligne Gård blev först ut att ta möjligheten att välkomna nätverket hos sig.
– Resan inom Exclusive ska ge kontakter och relationer som kan stärka företag. Det handlar inte bara om Rögle BK. Vi vill att man ska kunna vara sig själv och knyta kontakter genom våra träffar, säger Sandell.
Rögle Exclusive ökade säsongen 2021-22 och resan ska bara fortsätta menar Sandell. Genom fortsatt innovativa träffar och upplägg hoppas Sandell att ännu fler ska ta sig in i Rögle Exclusive.
– Målet är att så många som möjligt ska ansluta, och sedan inte vilja lämna. Vi vill ha ett upplägg där vi blandar återkommande träffar med träffar som man själv kan välja och skapa engagemang i, säger Sandell.
När Christian Sandell sneglar mot framtiden gör han det med flera nya idéer och planer för att skapa ytterligare exklusivitet.
– Vi kommer genomföra fler partnerträffar. Vi har redan flera bokningar till försäsongsresan i Italien i augusti. Vi siktar på en ny NHL-resa, och för våra huvud- och platinumpartners planerar vi något speciellt.
Rögle Exclusive är nätverket som gör det lilla extra och med säsongen 2022-23 i hamn summerar Sandell den med glädje.
– Sportsligt nådde vi inte guld den här säsongen. Men det gjorde vi definitivt på partnersidan, vi är så stolta och tacksamma gentemot vårt partnernätverk. De betyder allt, säger Sandell.