Inför nedsläpp: Luleå-Rögle
Publicerad: 2022-02-19
Inför nedsläpp
Rögle gästar Luleå 15.00 i Coop Norrbotten Arena. Daniel Zaar ser fram emot ny match.

Rögle åker under lördagen till Norrbotten för returmöte med Luleå. Efter 4-2-segern i torsdags var det muntra miner på fredagens Rögle-träning.

– Bra stämning efter matchen och i omklädningsrummet. Det är mest positivt och det känns som att vi är ett lag som är grymt taggade på att åka upp och ta tre poäng i Luleå, säger Daniel Zaar.

Efter 0-2 mot Växjö i tisdags svarade Rögle upp ordentligt i torsdagens hemmashow mot Luleå. Anton Bengtsson gjorde två mål medan Samuel Jonsson och Marco Kasper noterades för varsitt. Rögle var effektiva i början av den andra perioden när Kasper och Jonsson gjorde sina mål inom loppet av bara 23 sekunder.

Daniel Zaar noterades för två assist i matchen och var också nära sitt första mål i Rögle-tröjan sedan återkomsten i tisdags.

–Jjag växer in i matchen mer i går. Den första var sådär, andra lite bättre och i tredje var jag mer inne i det. Det går åt rätt håll för egen del, säger Zaar.

Rögle-laget är inne i ett fint poängstim. Laget har tagit trepoängare i fyra av sina fem senaste matcher; Djurgården, Timrå x2 samt mot Luleå. Zaar kommer till ett lag i medvind och det märks tycker han.

– Det är bra stämning och det finns en trygghet i spelet. Det märktes ganska tydligt i torsdags när vi fastnar i egen zon. Lugnet finns där, så det märks absolut, säger Zaar.

LÄGET I LAGEN Rögle saknar fortfarande en hel del spelare på grund av OS: Adam Tambellini, Dennis Everberg, Vojtech Mozik och Valtteri Kemiläinen. Tambellini och Mozik har visserligen slagits ut ur turneringen, men har inte kommit till Ängelholm ännu. Ted Brithén saknades i torsdags och har status dag-för-dag. Erlend Lesund spelar inte mer den här säsongen.

Luleå har två raka förluster inför eftermiddagens match. Jack Connolly satte 2-4-reduceringen i torsdags och han har nu gjort poäng i tre raka matcher. Linus Omark (0+1 i torsdags) har gjort nio poäng på de fem senaste matcherna. Målvakten Jesper Wallstedt tvingades utgå skadad i den tredje perioden i torsdags.

GRÖNT & VITT GAMEDAY

{!A}