Kevin målskytt i landslagsdebuten
Publicerad: 2019-02-07
Nyhet
Junioren Kevin Wennström fick en minst sagt lyckad landslagsdebut. I U19:s landskamp mot Tjeckien på torsdagen gjorde Rögleanfallaren 1-0 efter knappt sex minuters spel. Sverige vann med 5-3 och backen Jakob Bondesson noterades för en assist.

Sveriges U19-landslag spelar en 5-nationersturnering i Åbo, Finland den här veckan. I landslaget återfinns två spelare från Rögle - båda noterades som sagt i poängprotokollet i 5-3-segern över Tjeckien på torsdagen.
Kevin, som gjorde sin första landskamp någonsin, satte 1-0 5:47 in på första perioden. Jakob Bondesson var senare i matchen inblandad i det svenska 3-1-målet med en assist.
Sverige fortsätter turneringen med match mot Tyskland fredag eftermiddag.
Vi noterar också att lovande målvakten Calle Clang svarade för en stark insats mellan stolparna i U17-landslagets 7-1-vinst över Finland i en turnering i Tranås. Calle tog 23 av 24 skott i matchen.