Ny 3-2-seger för Rögle i Köln
Publicerad: 2019-08-16
Försäsongen 2019
Rögle tog andra raka 3-2-segern i träningsturneringen i Köln när man besegrade Langnau på fredagskvällen. Efter en lovande första period sjönk kvaliteten och matchen rycktes sönder av många utvisningar. Nils Höglander, Dennis Everberg och Wilson Johansson blev Rögles målskyttar.

Andra matchen på två dagar i Köln blev en intensivare och tempostarkare match.
Rögle tog ledningen redan efter två minuters spel. Nils Höglander satte säkert ledningsmålet, frispelad av Dominik Bokk. Kedjan med Höglander, Bokk och Simon Ryfors som center var klart piggaste enhet i Rögle inledningsvis. Bra fart, kreativitet och spelglädje gjorde att trion skapade flera fina målchanser.
Langnau kvitterade mitt i perioden. I andra sjönk spelkvaliteten, det var hackigt och många utvisningar ryckte sönder rytmen i spelet. Langnau tog ledningen under en avvaktande utvisning för Rögle. Dennis Everberg, som suttit utvisad två gånger under mellanperioden, kvitterade påpassligt till 2-2 från nära håll.

Knappt tre minuter in på tredje tog Rögle ledningen efter fint samspel mellan juniorerna Adam Edström och Wilson Johansson i en spelvändning där Edström slog fram pucken till Johansson som styrde in pucken i mål. Wilsons mål blerv matchvinnande, Rögle stod emot bra och Christoffer Rifalk i målet kom upp med några starka räddningar i slutskedet när Langnau jagade en kvittering.
Rögle har nu vilodag på lördag innan man avslutar med match mot Köln på söndag kl 16:30.

Träningsmatch, Köln: Rögle-Langnau 3-2 (1-1, 1-1, 1-0)
Första perioden: 1-0 (2:02) Nils Höglander (Dominik Bokk/Simon Ryfors), 1-1 (4:15) Harri Pesonen.
Andra perioden: 1-2 (3:28) Benjamin Neukom, 2-2 (14:02) Dennis Everberg (Daniel Zaar/Ted Brithén).
Tredje perioden: 3-2 (2:40) Wilson Johansson (Adam Edström).
Utv, Rögle: 8x2 min (Erlend Lesund 2+2, Éric Gélinas 2, Dennis Everberg 2+2+2, Dominik Bokk 2, Kevin Wennström 2). Langnau: 9x2 min.

Så spelade Rögle:
Målvakt: Christoffer Rifalk (Roman Will)
Backar: Niklas Hansson-Kodie Curran, Éric Gélinas-Jakob Bondesson, Jakob Ragnarsson-Erlend Lesund, Samuel Jonsson.
Kedjor: Daniel Zaar-Ted Brithén-Dennis Everberg, Dominik Bokk-Simon Ryfors-Nils Höglander, Taylor Matson-Mattias Sjögren-Kevin Wennström, Adam Edström-Hampus Gustafsson-Wilson Johansson.
Extra forward: Anton Bengtsson.
Vilade: Daniel Bertov, Leon Bristedt, Erik Andersson.