J20 föll efter tidig uppförsbacke
Publicerad: 2020-10-11
J20
Underläge 0-3 redan efter 15 minuters spel - då blev serieledande Linköping på bortais en för tuff uppgift för J20. Hemmalaget vann till sist med 5-0 (3-0, 2-0, 0-0) och tillfogade Rögle dess andra förlust efter ordinarie tid i seriespelet.

– Det var ett effektivt Linköping vi mötte. De gjorde tidigt två mål i powerplay och efter deras 3-0 blev det för tufft. Bara att gratulera ett mycket disciplinerat LHC till segern. I spelet 5 mot 5 var det ganska jämnt men vi hade svårt at få till vårt målskytte trots flera fin chanser, säger tränare Charlie Thermaenius.
Linköping gjorde alltså två mål innan sju minuter var spelade, båda i powerplay, och ett tungt 3-0-mål efter 15 minuter blev för mycket. Rögle försökte göra match av det, man vann skotten, men det var ett effektivt hemmalag som gjorde målen även i andra.
I Rögle debuterade backen Thimo Nickl och forwarden Senna Peeters.
Rögle spelar borta även på söndagen, i Södertälje vid lunchtid.
– Vi ska slipa lite på passningsspelet och bli lite mer effektiva till den matchen, säger Charlie.