Röglejuniorerna vann på övertid
Publicerad: 2020-01-11
J20
Rögle J20 vann sin andra raka match i fortsättningsserien på övertid. Efter straffsegern i onsdags följde man upp med att vinna i sudden hemma mot Timrå med 4-3 sedan Gustav Arvidsson avgjort med 26 sekunder kvar av förlängningen.

– Jag tycker vi visar moral när vi kommer tillbaka och tar bonuspoängen trots att vi ännu en gång släpper en ledning i slutskedet av matchen. Matchen som helhet så är jag nöjd med hur vi krigar och vår vilja men inte hur vi agerar. Vi gör en riktigt bra första period men faller sen tillbaka och blir mer passiva och stillastående. Men riktigt skönt att vi kunde vinna, säger tränare Jonas Elofsson.
Man hamnade i tidigt underläge efter att gästerna tagit ledningen i powerplay men man vände på underläge till 2-1-ledning innan pausvilan efter mål av Benjamin Magnusson och Melvin Wennström.
– Första är en av de bästa i år, vi gör det enkelt, snabba passningar och vi var starka på puck i anfallszon och jobbade riktigt bra, säger Jonas.

Fortsättningen blev inte lika bra med Rögleögon sett. Andra perioden slutar mållös men i tredje kvitterar Timrå. William Gusyafsson gav Rögle ledningen igen med knappt sju minuter kvar men gästerna kvitterade. I förlängningen var Timrå det bättre laget men målvakten Calle Clang storspelade och med 26 sekunder kvar fick Rögle en chans som Gustav Arvidsson förvaltade.
– Det är surt att vi tappar ledning mot slutet, som i Karlskrona. Vi behöver bli mer noggranna och lära oss spela på resultatet i slutskedet. Men jag är glad att vi ändå lyckas hitta en väg att vinna. Det tyder på karaktär att man kommer tillbaka igen, säger Jonas.
Han vill berömma målvakten Calle Clang, backen Philip Törnqvist och anfallaren Edvin Hansson.
J20 spelar hemma i morgon igen, då väntar Skellefteå i Catena Arena kl 11:30.