Händelserik lördag för Ben Youds
Publicerad: 2017-11-25
Efter match
Det blev en händelserik lördag för Rögles nye back Ben Youds. Han vaknade i Växjö, hamnade i Stockholm i ny klubb och fick åka buss hem på natten efter en övertidsförlust.

– Det känns bara bra. Det var så kul att få spela match igen. Riktigt roligt att få vara ute på isen och tävla igen, säger amerikanen efter matchen på Hovet.
Ben Youds nya klubb, Rögle, visade prov på bra moral och kämpaglöd när man kom tillbaka i sista perioden och fixade en 3-3-kvittering och tog matchen till förlängning.
Ben, som inte spelat på nästan en månad fick spela över 19 minuter och användes i både power play och box play.
– Jag har hållit igång bra, cyklat och åkt skridskor. Men det är klart att man försöker hålla det enkelt när det är första matchen på länge. Tyckte det gick helt ok, säger han.

Ben Youds fick inte vara på isen när matchen avgjordes i förlängningen. I tredje periodens sista sekund blev Ben utvisad efter en närkamp framför duktige Emil Kruse i Röglemålet. Interference motiverade domaren sitt beslut. Det höll ingen grön-vit med om.
– Sådana närkamper sker hela tiden under en match, säger Ben.

Precis när Rögle klarat av utvisningen slog Djurgården in segermålet på en retur nära målet.
– Jag tycker ändå att vi visar fin moral. Vi kom tillbaka starkt i tredje, säger Ben.

Ben vaknade i Växjö på lördagsmorgonen, flög upp till Stockholm och kom till spelarhotellet vid lunchtid där han skrev på kontraktet, träffade spelare och ledare och drog några timmar senare på sig hockeyutrustningen för att spela match.
Att byta från topplaget Växjö till ett Rögle i andra änden av serien stör inte den amerikanske backen.
– Nej, jag vill spela hockey. En dörr till en organisation är stängd, en annan öppnades.
– Det har hänt mycket saker i Rögle den senaste tiden, många bra förändringar och jag är stolt och glad över att få vara med på det som händer här nu när vi vänder uppåt, avslutar han.