Cam Abbott inför Timrå borta
Publicerad: 2018-10-17
Inför match
Lucas Elvenes är tillbaka i truppen medan Alen Bibic är ett frågetecken. Så ser det ut i Röglelägret inför torsdagens bortamöte mot nykomlingen Timrå. Lagen möts två dygn senare i retur i Lindab Arena.

– Vi tänker enbart på torsdagsmatchen och fokuserar på den. Timrå jobbar hårt men har nu förlorat två på rad så de är säkert hungriga på en seger, säger tränare Cam Abbott.
Fortfarande är SHL-tempot snällt vilket innebär matcher torsdag och lördag vilket innebär att veckan inletts med tre raka träningsdagar.
– Vi har jobbat med en rad saker, det är detaljer som ska göra oss bättre och framgångsrika, säger Cam.

Rögle har inte fått den inledning på säsongen som man förväntat sig.
– Om jag känner någon press? Ja, den press som jag sätter på mig själv. Vi har höga förväntningar på oss själva och laget och gör allt för att omsätta det i action, säger han.
Anledningen till den magra utdelningen?
– Det är en kombination av många saker som gjort att vi hamnat i den här situationen. Men det viktigaste är att vi fokuserar på förändringen som ska hjälpa oss bryta trenden, säger Cam.

Vad gäller laget till matchen mot Timrå så spikas det inte ut förrän efter torsdagens matchvärmning men Cam bekräftar att Lucas Elvenes, som missat de tre senaste matcherna, är tillbaka i truppen.
Backen Alen Bibic klev av onsdagens träning efter att ha fått en smäll och är ett frågetecken. Annars är alla redo för spel förutom Mattias Sjögren.

Så här såg formationerna ut på onsdagens träning:
Målvakter: Justin Pogge/Ville Kolppanen.
Backar: Craig Schira-Kodie Curran, Samuel Jonsson-Jonas Ahnelöv, Ben Youds-Jesper Williamsson, Alen Bibic-Daniel Bertov.
Kedjor: Daniel Zaar-Ted Brithén-Leon Bristedt, Christian Thomas-Erik Andersson-Lucas Elvenes, Taylor Matson-Linus Sandin-Daniel Widing, Christopher Bengtsson-Simon Ryfors-Nils Höglander, Ludvig Elvenes-Mattias Sjögren-Olle Liss-Ken Jäger.