Träningsmatcher hösten 2018
Publicerad: 2018-04-27
Försäsong
Samtidigt som lagbygget pågår och spelarna kör för fullt på försäsongsträningen så börjar schemat för träningsmatcherna i höst innan SHL-premiären ta form. Flera matcher är redan spikade.

Rögle inleder matchspelet säsongen 18/19 utomlands. Precis som i fjol deltar laget i en försäsongsturnering i tyska Köln 15-20 augusti och där spelar man de första matcherna för säsongen. För motståndet står Örebro, schweiziska NLA-laget Langnau och hemmaklubben och arrangerande Kölner Haie.
– En bra turnering och som jag förstår av de som var med i fjol så var man mycket nöjda med upplägget. Det blir en bra start för oss, säger Rögles sportchef Chris Abbott.

Även träningsmatcher mot SHL-kollegorna Linköping och HV71 är spikade. Totalt är sex matcher inbokade och det kommer att tillkomma minst en till match i försäsongsprogrammet.
Här är det preliminära schemat för Rögles träningsmatcher hösten 2018:
15-20 augusti: Turnering i Köln:
Torsdag 16/8 kl 16: Rögle-Örebro (i Köln).
Lördag 18/8 kl 19: Langnau Tigers-Rögle (i Köln).
Söndag 19/8 kl 16: Köln-Rögle (i Köln).

Fredag 24/8: HV 71-Rögle (Kinnarps Arena).
Torsdag 30/8: Rögle-Linköping (troligen i Helsingborg, annars Lindab Arena).
Torsdag 6/9: Rögle-Tingsryd (troligen i Tyringe, annars Lindab Arena).
Tisdag 11/9: Rögle-TBA (motståndare meddelas senare, i Lindab Arena).