J20 kom tillbaka och ordnade poäng
Publicerad: 2018-10-05
J20
J20 svarade för en stark comeback i hemmamötet mot Linköping på fredagskvällen och tog en poäng. Gästerna vann med 3-2 på övertid sedan Rögle hämtat upp ett 0-2-underläge.

Röglejuniorerna har åter igen en helg med tre raka hemmamatcher. Först två gånger mot Linköping och därefter Södertälje på söndag.
Helgen inleddes med ett hemmamöte mot Linköping, en match som gick till övertid där gästerna avgjorde redan efter 24 sekunders spel.
– Jag tycker vi åter igen visar prov på bra moral, vi ger aldrig upp och är starka som lag, säger tränare Jonas Elofsson.

Linköping tog ledningen i första och utökade till 2-0 tidigt i andra.
– Två situationer där vi slarvar. Förhoppningsvis lär vi oss av det och rättar till inför lördagens retur, säger Jonas.
Precis som förra helgen gav Rögle inte upp. Först reducerade Karl Påhlsson (bilden) sent i andra (45 sekunder före pausvilan) när han sprätte upp pucken i nättaket. Och 25 sekunder in i tredje kvitterade Jakob Bondesson efter fint förarbete av Balint Horvath.
2-2 stod sig ordinarie matchtid men i förlängningen avgjorde gästerna direkt.
Redan på lördag möts lagen igen i Lindab Arena, kl 12:00.

Huvudpartners