Rögle söker Biljett - och eventansvarig
Publicerad: 2022-09-19
Vi arbetar för att skapa en arenaupplevelse utöver det vanliga. Med arenans alla restauranger, barer och eventytor kan vi skapa en unik inramning i samband med våra matcher. I rollen som Biljett- och Eventansvarig är du en nyckelperson för den här upplevelsen. Vi är mer än hockey.

Om Rögle BK

Hockeyklubben Rögle BK grundades år 1932 och är idag ett regionslag med supportrar över hela landet. Inför säsongen 22/23 går vi in som regerande mästare i Champions Hockey League och SHL:s grundserie. Vi har också en barn- och ungdomsverksamhet där vi strävar efter att ge våra 500 medlemmar ett livslångt intresse för hockey, en bra uppfostran och rätt sociala verktyg för hela livet. Vi är mer än hockey. Vi arbetar vi för att bli lite bättre varje dag. Oavsett var i organisationen vi arbetar vill vi utföra vårt arbete med: Passion, Ambition, Gemenskap, Ödmjukhet och Tillit. Vi är superstolta över vår fina arena, som vi under säsongen 21/22 byggde ut för att kunna ta emot ännu fler supportrar och partners och förbättra publikupplevelsen innan, under och efter match. Tillsammans med vår organisation, spelare och partners skapar vi Rögle BK.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att driva och utveckla vår biljettförsäljning. Detta gör du genom att ha ett övergripande ansvar för vårt biljettsystem, Tickster, där du ser till att våra olika biljetter och produktpaket presenteras, hålls uppdaterade och utvecklas. Du följer löpande statistik för vår försäljning och arbetar proaktivt för att initiera, planera och genomföra aktiviteter för att öka denna. Du förväntas planera och organisera event i arenan i samband med match, likväl som andra externa event för att öka vår biljettförsäljning och marknadsföra våra aktiviteter.
Du ingår i vårt kundcenter och genomföra biljettförsäljning via telefon, epost men även fysiskt. I samband med våra hemmamatcher arbetar du i vår Infodisk där du tar emot besökare, parkeringsfrågor, lotterier samt följer och rapporterar statistik för antalet besökare.

Vem är du?

Vi tror att du är systemkunnig med erfarenhet av att arbeta och administrera i bokningssystem. Vi tror också att du har tekniska och analytiska färdigheter och ser möjlighet att utveckla och effektivisera vårt arbete kring biljetthantering. En förutsättning för rollen är att du är initiativtagande och proaktiv. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och en förmåga att representera och samarbeta med olika delar av vår verksamhet. Att du är en person som trivs i en social miljö är därför en förutsättning för att lyckas i rollen.

Du kommer att ingå i avdelningen Arenaservice och rapportera till Arenaservicechef Robin Westerling. Dina arbetstider kommer vara förlagda under dagtid samt kvällar och helger i samband med matcher och event.

Rollen är en tillsvidareanställning där provanställning tillämpas.

Välkommen med din ansökan till [email protected] senast den 2 oktober. Intervjuer sker löpande och vi ber dig därför att inte vänta med din ansökan.

För frågor kontakta:

Robin Westerling, Arenaservicechef, [email protected]