"Ibland måste man väcka spelarna"
Publicerad: 2015-09-28

En ledig söndag kan tillbringas på flera sätt. Rögletränaren Anders Eldebrink gjorde nya övningar och bjöd sen på en annorlunda träning på måndagen. ”Ibland måste man väcka spelarna”, säger Eldebrink.

Först framåt 03.30-tiden på söndagsmorgonen rullade Röglebussen in i Ängelholm igen efter förlustmatchen i Örebro på lördagskvällen.

En besviken Anders Eldebrink hade svårt att somna.

- Jag somnade nog inte förrän vid 5-tiden. Jag hatar att förlora. Den här matchen mot Örebro hade vi i vår hand men släppte iväg den, säger han.

Efter en ledig söndag så återsamlades spelare och ledare på Lindab Arena på måndagsmorgonen igen. Tränare Eldebrink kom till ishallen med några nya övningar i bagaget.

- Jag gjorde tre nya övningar under söndagen. Jag tycker det är kul och jag vill att mina spelare ska bli mer delaktiga. Jag vill att några spelare lägger upp och håller i en träning under säsongen, säger Anders Eldebrink.

Eldebrink inledde arbetsdagen med en genomgång, därefter vändes fokus mot veckans båda hemmamatcher mot Djurgården och Brynäs på torsdag respektive lördag.

Måndagens träning i Swedbankhallen lades upp lite annorlunda än vanligt.

- Det var inte så mycket spel utan lite nya övningar med fokus på bland annat frånvändningar. Det är nyttigt att väcka spelarna och tvinga dem att tänka lite. Vi har två träningsdagar till innan match så det finns tid att gnugga på spelövningarna, säger Eldebrink.

Djurgården och Brynäs heter veckans uppgifter. Båda hemma i Lindab Arena.

- Vi ser fram emot att spela hemma, här är vi starka och har vunnit båda matcherna. Vi ska rätta till lite grejor från senast och sen börjar vi med Djurgården på torsdag, säger Eldebrink.

En förkyld Sebastian Wännström, tvåmålsskytt i lördags, tränade inte på måndagen. J20-anfallaren Victor Laz, bäste målskytt i J20-serien med sex mål på sex matcher, fick chansen på träningen istället.