Tung förlust för Rögle hemma
Publicerad: 2019-09-19
Efter match
Rögle åkte på säsongens första förlust hemma mot Odskarshamn i en målsnål historia. Gästerna vann med 1-0, Rögle hade en kvitteringspuck inne i slutskedet men det dömdes bort efter videobedömning.

Efter två raka segrar i SHL-upptakten var det på torsdagskvällen dags för en ny utmaning för Rögle BK när nykomlingen Oskarshamn kom till Catena Arena. Oskarshamn har inlett överraskande bra med fyra poäng på de två första matcherna.
Lagen möttes i Catena Arena för två veckor sedan på försäsongen, då vann Rögle enkelt med 5-1. Den här gången blev det en helt annan match.
Hemmaspelet var inte lika intensivt och skarpt som i de två tidigare urladdningarna mot HV71 och Malmö och Rögle kunde inte stressa motståndaren som i tidigare matcher.

Det var mållöst efter två spelade perioder, i början av tredje tog gästerna ledningen precis när Rögle blivit fulltaligt efter en utvisning.
Jakten på i första hand ett kvitteringsmål inleddes. Rögle låg på hårt och bombaderade Tex Williamsson i gästernas mål med puckar, Tex fick även bra hjälp av täckande utespelare.
Rögle sköt över 40 skott och hade flera bra chanser till en kvittering men fick inte in pucken. Med en minut kvar låg pucken i Oskarshamns mål ditförpassad av Leon Bristedt - men efter videobedömning dömdes målet bort och Rögle fick notera säsongens första förlust.