Viktiga poäng på spel i Catena Arena på torsdag
Publicerad: 2020-02-18
Hemmamatch
För en vecka sedan besegrade vi Växjö på bortais efter en imponerande insats. På torsdag ställs vi mot Växjö igen – men då i Catena Arena. En inspirerande uppgift där viktiga poäng står på spel för båda lagen. Intresset för matchen är stort men det finns ståplatsbiljetter kvar.

Vi är mitt i ett intensivt matchschema när SHL ska avgöras med tre matcher i veckan tills grundserien är avslutad. Tabellen är rekordjämn där många lag är inblandade i kampen om en topp 6-plats som innebär en direktplats till SM-kvartsfinalerna.
Senaste hemmamatchen mot Frölunda i lördags var en riktig höjdare. En fullsatt Catena Arena ordnade en mäktig inramning och fick se en riktigt spännande och intensiv hockeymatch där vi bärgade tre poäng. Vi ser redan fram emot torsdagens match i hemmaborgen.

Intresset för matchen, som startar 19:00, är stort men det finns knappt 300 ståplatsbiljetter kvar till försäljning. Du köper som vanligt enklast på nätet, eller i Kundcenter, öppet vardagar 10-14. Du kan även ringa, 0431-55 89 02. Glöm inte att du även kan köpa ståplatsbiljett via Angel Island Army, gå in på aia.nu och följ länken. Då stöttar du även AIA:s bortaresor vid köp från den länken. Det är många som vill ladda upp i arenan inför matchen med god mat och dryck. Restaurangen är fullbokad men det finns bord kvar i Rix FM-baren - tänk på att du behöver ha biljett till matchen. Bordet är ditt även i pauserna och du beställer mat i förväg från en speciell meny. Rix FM-baren öppnar 17:30. Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected]

På torsdag kommer Skånes Änglar att vara på plats i Catena Arena. Ta chansen att träffa representanter från motorföreningen som hjälper utsatta barn i Skåne. I samband med Rögle och spelarnas fruar och flickvänner anordnade Skånes Änglar en julklappsinsamling i samband med våra hemmamatcher i december och gensvaret var fantastiskt. Över 400 julklappar kunde Skånes Änglar dela ut till behövande. Även C More är på plats i foajén med erbjudanden.
I Kids Zone finns som vanligt en hel del att göra för yngre besökare. Elgiganten är på plats och erbjuder möjlighet att spela tv-spel och det finns även simulatorspel.

Tänk på att samåka till matchen eller ta bussen för miljöns skull. Du vet väl att du kan åka med Skånetrafiken till och från SHL-matcherna i Catena Arena? Ta matchbussen, linje 84. Visar du ditt Säsongskort så åker du gratis. Tidtabell finns på hemsidan.
Åker ni bil till matchen och är 4 eller fler i bilen så bjuder Grönvit hållbarhet på parkeringsavgiften. Tänk på att förbereda er betalning till parkeringen så går det snabbare och vi slipper långa köer in. Ha 20 kronor i kontanter redo att betala med eller om du ska swisha så förbered innan ni kommer fram till betallinjen (en medpassagerare kan förbereda).
Vi ses på torsdag i Catena Arena!