Hockey-Sverige i ny kamp för livet
Publicerad: 2019-02-19
Förra säsongen hjälpte klubbarna i SHL Tobiasregistret att växa med hela 10 827 nya givare av blodstamceller. Nu fortsätter kampen!

Nu möts hockey-Sverige i ännu en kamp för livet!

I rinken är det tuffa tag. Men när det gäller att rädda liv spelar vi alla i samma lag. Förra säsongen samlades hela SHL i Kampen för livet. Tillsammans hjälpte vi Tobiasregistret att växa med hela 10 827 nya givare av blodstamceller.

Imorgon fortsätter Rögle BK Kampen för livet!

Varje dag drabbas någon i Sverige av leukemi eller annan sjukdom som kan behandlas med blodstamceller. Att hitta en passande givare i registret för blodstamceller är ofta deras enda chans att överleva. Därför fortsätter vi att kämpa för att Tobiasregistret ska växa med ännu fler möjliga givare. Imorgon tillägnar vi matchen mot Färjestad till Tobiasregistret, för att sprida informationen till alla våra supporters och få ännu fler att anmäla sig.

VAD ÄR TOBIASREGISTRET?
-Tobiasregistret är det svenska registret för givare av blodstamceller.
-Genom registret kan den som behöver en blodstamcellstransplantation hitta en lämplig givare.
-Idag har Tobiasregistret över 120 000 registrerade givare. Förhoppningen är att bli dubbelt så många för att kunna hjälpa ännu fler.

Gå med i Tobiasregistret!

En dag kanske det är du som är den där enda givaren som matchar.

Jacqueline Rosberg