Sjunde raka - Rögle ångar på
Publicerad: 2019-10-12
Efter match
Rögle ångar på i tabelltoppen. På lördagen tog man sjunde raka segern när man slog Växjö på bortais med 3-1. Målvakten Roman Will stoppade 33 av 34 hemmaskott och framåt var Daniel Zaar och Dennis Everberg heta.

Det blev en fartfylld inledning på matchen i Vida Arena. Anton Bengtsson var nära att ge Rögle ledningen efter knappt tre minuter men hans backhand tog i stolpen och ut. Några minuter senare var det dock dags för Rögles ledningsmål, poängstarke backen Kodie Curran hittade Daniel Zaar som sköt direkt utan chans för hemmamålvakten Viktor Fasth.
Rögle fick chans att spela fem mot tre i drygt en och en halv minut och hade en puck som var på väg in - men efter videogranskning dömdes målet bort. Första gick definitivt till Rögle som med lite bättre utdelning haft en större ledning.

Hemmalaget kvitterade tidigt i andra och tog över initiativet. Röglemålvakten Roman Will sattes på flera prov i mellanperioden men spelade lugnt och säkert mellan stolparna.
1-1 stod sig perioden ut men tredje var inte många sekunder gammal när Rögle åter tog ledningen. 19 sekunder in styrde Dennis Everberg in 2-1 från nära håll efter fint förspel av Daniel Zaar.
Hemmalaget jagade desperat en kvittering men Rögles försvarsspel var stabilt och med dryga minuten kvar satte Kodie Curran 3-1 i tom bur och säkrade sjunde raka segern.

Rögle har ny bortamatch på torsdag, Färjestad, innan det blir dags för hemmamatch igen. På lördag väntar Skellefteå i Catena Arena.