Tråkig återkomst för Lucas Elvenes
Publicerad: 2018-09-22
Efter match
Just innan nedsläpp hade han befunnit sig på svensk mark i ungefär två dygn efter sin hemresa från Las Vegas. Men någon jetlag syntes inte till med tanke på hur Lucas Elvenes uppträdde på isen och det var heller inget han ville skylla på efter förlusten mot Brynäs i hemmapremiären. Efterhand kommer Rögles unge forward Lucas Elvenes säkert också att komma ännu bättre in i tidsskillnaden och i spelet. Fast förlusten i hemmapremiären sved så klart.

Efter ett lyckosamt träningsläger med Vegas Golden Knights kom Rögles talangfulle forward Lucas Elvenes hem till Ängelholm och Rögle igen lagom till hemmapremiären mot Brynäs. Den slutade emellertid inte alls som varken han själv, hans lagkamrater eller fansen på läktarna hade hoppats på.
– Nä, detta var ju inte kul och inte alls bra. Vi släpper till alldeles för mycket bakåt och det håller inte mot ett lag som Brynäs som är vassa i avsluten. Har annars svårt att hitta en bra förklaring till varför vi inte spelade bättre, suckade Lucas Elvenes efter förlusten.

Trots att han inte hade befunnit sig i svensk tidszon särskilt länge och efter en lång flygresa två dagare tidagare, ville han inte komma med några ursäkter efteråt.
– Tycker inte att det påverkade mig alls under matchen. Allt kändes bra så det känns bara dumt att skylla på det, säger han och fortsätter han apropå den större isen:
– Det är inte så många veckor jag har varit på liten is så det var inga problem. Jag är ju trots allt mest van vid att spela på stor is.

I sin comeback i laget bildade han kedja med brorsan Ludvig och med Ted Brithén som center. En omgivning han gillar att spela i.
– Vi spenderade trots allt en del tid i deras zon tycker jag och det kändes bra redan från första bytet. Fortsätter gärna i den kedjan även framöver men det bestämmer ju så klart tränarna, säger Lucas Elvenes avslutningsvis.

Patric Andersson