Röglejunior målskytt i Hlinka Gretzky Cup
Publicerad: 2018-08-09
J20
Nye Röglejunioren, slovakiske anfallaren Michal Mrazik, 17, spelade en framträdande roll när Slovakien tog sin första seger i U18-turneringen Hlinka Gretzky Cup i Edmonton, Kanada. Michal gjorde två av målen i slovakernas 5-3-seger.

Det är många nya ansikten i Rögles J20-trupp den här säsongen. Förutom den naturliga flytten där spelare blir för gamla och lämnar och truppen fylls på från J18-laget har det tagits in en del spelare utifrån.
Bland annat är två lovande spelare från Slovakien helt klara, förutom nämnde Michal Mrazik är det ytterligare en anfallare, Sebasian Cederle, som ska spela i Rögle i vinter.
193 centimeter långe Mrazik (född 2001) är med i Slovakiens U18-landslag som spelar Hlinka-turneringen i Kanada den här veckan. Mot Schweiz vände Slovakien 2-3-underläge i sista perioden till seger med 5-3. Mrazik kvitterade till 3-3 och gjorde även 5-3-målet i tom bur. Röglejunioren har på tre matcher i turneringen svarat för fyra poäng (två mål och två assist).